Online shopping

online shopping

Online shopping – den helt store trend i 2020

2020 var året, hvor online shopping hittede. Fra 2019 og til 2020 er online shopping steget med 5 procentpoint, det er den højeste stigning set i de sidste 7 år. Det må derfor konstateres, at online shopping er en trend, som er kommet, for at blive. Vi lever i en verden der er i teknologisk fremgang, det giver derfor mening, at folk benytter sig mere og mere af services online. Netop fordi der er så stor teknisk fremgang er det også blevet nemmere og samtidig er der også kommet flere muligheder, når det handler om online shopping. Det er dog ikke kun online shopping der er det helt store hit, sociale medier bliver også brugt hyppigere og mere mangfoldigt.

Online shopping kan være med til at gøre din hverdag nemmere

Den travle hverdag banker på døren og det kan være svært for dig, at nå alt det du skal nå. Har du behov for, at handle ind, købe nye møbler eller connecte med et fællesskab, kan det lette din hverdag, hvis du benytter dig af de online muligheder der byder sig. Men det giver også sig selv, at folk vælger denne løsning, den er ikke kun nem, den er også let tilgængelig. Når du shopper online, kan du nemlig stadig opretholde din travle hverdag samtidig med, at du imødekommer andre behov der skulle opstå, som for eksempel nye møbler eller tøj, uden at skulle tænke på unødig transporttid eller større planlægning. Mulighederne er mange og du kan endda få leveret dine varer lige til døren.

Online trends – shopping, fællesskaber og brugerprofiler

Det er blevet utroligt nemt at shoppe online og et andet punkt der er gjort nemmere online er, at genfinde gamle venner eller få nye. Ydermere er det også blevet utroligt nemt at skabe eller få et helt nyt netværk, både privat, men også professionelt. En god platform du kan benytte, når du skal skabe erhvervsorienterede relationer, er LinkedIn. Det er vigtigt, at du tænker en ekstra gang over dit indhold på linkedIn, da det er en professionel platform, hvor du skal belyse din erhvervsmæssige erfaring og kompetencer. Med andre ord er LinkedIn platformen, hvor du kan markedsføre dig selv.

Indhold på LinkedIn – en ny form for online shopping

Ligesom at du som privatperson kan markedsføre dig selv og belyse dine erhvervsmæssige og personlige kompetencer. Er dette også en platform mange firmaer benytter sig af, for at markedsføre deres produkter. Derfor bliver den stigende tendens af onlineshopping også hyppigt diskuteret, i indholdet på LinkedIn. Du kan altså bruge din LinkedIn profil til at sælge dig selv, men du kan generelt også bruge LinkedIn til, at forbedre din shopping oplevelse online. Når mulighederne for online shopping er blevet så store og samtidig så spredte, er det også nemmere for dig som forbruger, at foretage velovervejet køb samtidig med, at du med et par enkelte klik kan finde informationer om det firma du handler hos. Mulighederne er dermed blevet mange, både for at shoppe, men også for at foretage det gode køb.