

Der kan være mange gode grunde til, at man som virksomhed vælger at outsource sin IT drift. Helt grundlæggende handler god og succesfuld IT outsourcing om, at man finder en partner, der har forretningsforståelsen lige så intakt som forståelsen for IT.
Forretningsforståelse betyder her ikke bare, at en IT outsourcing virksomhed hører om jeres branche og har en magisk løsning, men at udbyderen rent faktisk er i stand til at gå ind og lave en analyse af jeres behov og tilbyde en rette løsning, under de rette kontraktmæssige forhold til den rette pris.
IT kommer på den måde til at understøtte forretningen på en strategisk måde, så de førnævnte faktorer kan krydses af med flueben i deres kasser.
Generelt skal god IT outsourcing garantere:
Faste lave (gennemsigtige) udgifter
Hvis I ikke på nuværende tidspunkt kan se, hvad jeres IT løsning kommer til at koste, så glem den. Virksomheder arbejder ud fra budgetter og har brug for stabile aftaler. Derfor skal du vide, hvad det koster her og nu – og vide at prisen også er den samme om 12 eller 24 måneder.
Ingen nedetid
Nedetid er noget der er skabt et meget varmt sted, hvor lederen er rød og har horn i panden. For nedetid skaber ikke bare frustrationer hos de medarbejdere, der taber arbejde og ikke kan komme videre med deres travle program, det koster også forretningen penge!
Når du finder en IT udbyder, skal du derfor forvente smertefri migrering til nye systemer og et stabilt IT-miljø uden down time.
Support – døgnet rundt, året rundt
Supporten hos din IT udbyder skal naturligvis være på 24/7. Det er vigtigt at kunne få hjælp til software og hardware íssues, også selvom den IT ansvarlige i din egen forretning holder fri. Her skal det være let at gribe telefonen eller oprette en ticket, hvormed du kan forvente remote hjælp fra en kompetent helpdesk eller ved, at du kan regne med besøg af en teknikker inden for den nærmeste fremtid.
Husk at god IT hjælp er livslinjen i din virksomhed.