Sådan indretter du et kontor, der fremmer effektiviteten i din arbejdsdag

Har du et job, der kræver, at du nogle gange arbejder derhjemme, driver du en virksomhed eller er der en tredje årsag til, at du ofte arbejder hjemmefra? Så er det vigtigt, at du etablerer en hjemmearbejdsplads i boligen, hvor du kan få ro til at koncentrere dig om dit arbejde. I denne guide kan du finde 3 gode råd til, hvordan du indretter et kontor, der kan øge effektiviteten, når du arbejder hjemmefra.

Opslagstavler – en smart genstand, der skaber orden og overskuelighed

Glemmer du ofte, hvor du lægger vigtige noter, dokumenter og lignende? Med en opslagstavle på kontoret får du en glimrende måde at organisere og skabe orden i noter, to-do-lister og relevante dokumenter, som du skal bruge i løbet af arbejdsdagen. Vil du gerne øge effektiviteten, når du arbejder derhjemme, så findes der mange møbler og opslagstavler til kontoret, som kan hjælpe med netop dette. Det er blot et spørgsmål om at gå på opdagelse i det store udvalg og finde en opslagstavle, der kan overskueliggøre arbejdsdagen.

Indret kontoret med komfortable kontormøbler

Som nævnt ovenfor, så har møblerne på kontoret også stor indflydelse på effektiviteten. Det skyldes, at møbler med god ergonomisk komfort er langt mere behagelige at sidde i. Med kontormøbler af god kvalitet vil du altså have lettere ved at arbejde længere tid ad gangen uden at få ondt i ryggen på grund af dårlig arbejdsstilling – ergo øges effektiviteten. Du kan for eksempel investere i et hæve-/sænkebord eller en kontorstol med god rygstøtte.

Undgå at fylde kontoret med ting, der distraherer dig

Vil du gerne være effektiv, når du bruger dagen på hjemmearbejde, så nytter det ikke noget, at du etablerer en arbejdsplads lige foran fjernsynet. Det vil blot distrahere dig, når du arbejder, hvilket vil sænke din koncentration og dermed resultere i en mindre effektiv arbejdsdag.